neděle 24. listopadu 2013

Nejlepší králík

Už dříve jsem vyzkoušela Alenkou vychvalovaný recept. A musím jí poděkovat. "Děkuji, Alenko, za tip." Nadpis možná někomu přijde trošku přehnaný, ale skutečně tohle jídlo bylo to nejlepší, co jsem zatím z králíka připravila a na jídelníčku se určitě zabydlí natrvalo.

 
Zdroj: http://kerria.pise.cz/67-nejlepsi-kralik.html
Ale to bych nebyla snad ani já, kdybych se držela přesně návodu. Takže jsem si recept nepatrně pozměnila. V první řadě jsem králíka prošpikovala. Nedovedu si představit králíka neprotkaného kousky slaniny. Vlastně dovedu, protože kdysi jsem zapomněla koupit slaninu, a tak jsem ho upekla bez. Nedalo se to vůbec jíst. Takže "pro jistotu" jsem tu slaninu použila i tentokrát.

Jelikož Alenka si posteskla, že se jí to zdálo málo slané, dala jsem do marinády hned 2 lžičky soli.
A nejdůležitější změna: Česnek. Správný Hanák nedá bez česneku ani ránu. Proto se mi těch uvedneých 5-6 stroužků zdálo nějak málo a rozmačkala jsem do marinády celou paličku, teda spíš palici velkou jako pěst.
Pekla jsem tradičně v remosce. Na pečení masa neznám nic lepšího.
Nakonec tedy recept, už s mými úpravami.
Potřebujeme:
2 dcl vody
1 dcl oleje
2 lžičky soli
1 lžička pepře
1 lžíce kečupu
1 lžíce hořčice
2 velké cibule na kolečka
celá palička utřeného česneku
Všechny ingredience smícháme. Králíka našpikujeme, srovnáme do pekáčku (nebo remosky) a přelijeme tím "maglajzem", co jsme si připravili. Dáme odležet do lednice a druhý den upečeme.



Ideální přílohou jsou bramborové knedlíky (ani houskovým však nic nepokazíte) a zelí nebo špenát. Ovšem dá se i jen s vařenými brambory.



Zdroj: http://kerria.pise.cz/67-nejlepsi-kralik.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/67-nejlepsi-kralik.html

1 komentář: