čtvrtek 13. února 2014

Restovaná růžičková kapusta

Novináři neustále upozorňují, že my Češi konzumujeme velmi málo zeleniny a ovoce. Zatímco v konzumaci piva stojíme na špici žebříčků, co se týče zeleniny patří nám jedna z posledních příček. Když se ohlédnu zpět do svého dětství, tak se tomu ani moc nedivím: zeleniny jsme skutečně moc nepojedli. Jídla, která by obsahovala i něco jiného než cibuli nebo česnek, by se dala spočítat na prstech rukou a to včetně salátů.

Ale já jsem tvor zvídavý, a tak už od počátku mé samostatné domácnosti zkouším kde-co, zeleninu nevyjímaje. Svůj z domova přenesený jídelníček jsem obohatila o spousty nových lahůdek. Jednou z nich jsou i kapustičky jako příloha k masu. Postup jsem víceméně někde odkoukala a odvodila. Není složitý a zabere jen pár minut.



Potřebujeme:
kousek anglické slaniny - lepší je mastnější
cibuli
růžičkovou kapustu
sůl

Růžičky očistíme krátce převaříme v osolené vodě. Úplně postačí 2 minutky. Anglickou nakrájíme na kostičky, rozpustíme na pánvi, přidáme nahrubo nakrájenou cibuli a smažíme "dorůžova" (až se začnou barvit okraje). Poté přidáme růžičky (pokud jsou velké, tak je překrojíme na poloviny nebo čtvrtiny) a chvíli restujeme. 

To je celé a chutná skvěle!


Naposledy jsem toho měla nějak více. Bylo mi líto to vyhodit a tak jsem si večer uvařila špagety... Také to nebylo špatné, ale příště bych zvolila jiný druh těstovin. K těm tenkým špagetám se takové velké kusance moc nehodily.


Žádné komentáře:

Okomentovat