čtvrtek 27. března 2014

Polévky snadno a rychle


Říká se, že polévka je grunt. Máme rádi polévky, ale jejich vaření mě příliš nebaví. Přišla jsem na způsob, jak připravit domácí polévku stejně rychle jako pytlíkovou.
Stává se vám, tak jako mě, že vám občas zbyde trošku od oběda? Zbytky různých omáček se dají úspěšně využít právě k přípravě polévky. Pro tuto příležitost mám po ruce několik krabiček od margarínu. Zbytky od oběda zamrazím a později použiju. Získám výtečnou domácí polévku, která je uvařená stejně rychle jako ta kupovaná z pytlíku. Je to snadné. Uvařím trochu mražené zeleniny, do vývaru vyklopím zmraženou omáčku, přidám nějaký koření, bylinky, nočky, uzeninu (vše podle druhu polévky)... Prostě všechno, co do takové polévky patří a je hotovo. Zasmažovat obvykle není třeba, protože omáčka už zasmažená byla. Pokud je polévka přece jen řídká, přisypu špetku hotové jíšky. Chutná skvěle!

Jaké polévky lze takto připravit? Je jich docela dost: čočková, fazolová, hrachová, zelná, segedínská, gulášová, kapustová, rajská, špenátová, italská (z omáčky na špagety) a mnoho dalších.
A co takhle vývar? Taky neradi umýváte nádobí po vývaru? Já to fakt nemusím a tak jsem začala vařit vývar ve větším množství. Při jednom bordelu si udělám alespoň 3 dávky polévky. Jednu dávku sníme hned ten den a zbytek naleju do vypláchnutých krabic od mléka a zamrazím. Mám tak stále připravený kvalitní vývar, který mohu použít právě k přípravě některé z výše zmíněných polévek. Příště jen vytáhnu krabici, rozmrazím, zavařím zeleninu. Je to skoro bez práce a hlavně bez špinavého nádobí!

 

Zdroj: http://kerria.pise.cz/64-polevky-snadno-a-rychle.html

Zdroj: http://kerria.pise.cz/64-polevky-snadno-a-rychle.html

Žádné komentáře:

Okomentovat