čtvrtek 15. ledna 2015

Beránek v bílé košilce

Chtěla jsem postupně vyzkoušet všech pět receptů ze soutěže o nejlepší valašský recept - všechny jsou ze skopového masa. Ale nevím, jestli to nakonec dám, protože skopové maso pomalu ubývá, tuším mám v mrazáku ještě 3 kousky, ale nejsem si jistá, zda se budou hodit k některé z těch úprav - slouply se mi totiž etikety, takže co to vlastně je zjistím, až to rozmrzne. Tentokrát jsem měla štěstí - vylosovaný balíček obsahoval kýtu, krásnou, celistvou, libovou... Horší to bylo při pohledu do lednice a spíže. Zásoby potravin před výplatou téměř na nule. Co teď s tím? Naštěstí jeden z receptů byl "normální" - to znamená, obsahoval opravdu běžné suroviny, které používám do velkého množství pokrmů, takže je mám doma neustále.

Akorát se přiznám, že jsem zapomněla odklopit ke konci pečení pokličku, takže maso nemá onu krásně křupavou kůrčičku, co by mělo mít, ale bylo výtečné - z mého pohledu to zatím bylo to nejlepší skopové, které jsem kdy připravila, jak co se chuti týče, tak i snadnou přípravou. Můžu vřele doporučit a zřejmě do budoucna vyzkouším i s jiným druhem masa, když už skopové nebude k dispozici. Dovedu si představit třebas podobně upravené králičí maso.

Suroviny:

Jehněčí kýta
1 cibule
200 - 250 ml plnotučného jogurtu
1 lžička soli
1 lžička pepře
1 lžíce majoránky
5 velkých stroužků česneku (rozmačkat)
sádlo

Postup:

Přiměřeně velký pekáček vymastíme sádlem a vložíme kýtu vcelku. Zasypeme nadrobno nakrájenou cibulí a zalijeme marinádou z jogurtu, soli, pepře, majoránky a česneku. Necháme přes noc uležet v chladnu. Druhý den mírně podlijeme vodou (asi 1 ld) a přikryté pečeme do změknutí (1,5 - 2 hod.). Poté ještě pár minut zapékáme odkryté. Vhodnou přílohou jsou brambory v různých úpravách, nebo rýže.

Žádné komentáře:

Okomentovat